Dil kullanımının katili mi ifade gücünü artıran yeni bir dil mi? Kimileri “emoji dilin katili” diyor. Haklılıkları tartışılır; fakat dijital dünyanın dili haline gelen emoji, tüketiciler üzerinde olumlu bir etki yaratıyor. Öyle ki pazarlama dünyasında emoji pazarlaması trend haline gelmiş durumda. İnsan beyninin görsel veriyi yazılı metinden 60 bin kat daha fazla işlediğini ortaya koyan araştırmalar da emoji kullanımının bu denli yaygınlaşmasına açıklık getiriyor. Peki, emoji pazarlaması nedir, emojiler içerik pazarlamasına nasıl dahil edilir?
Araştırmalar 30 yıl öncesi ile karşılaştırıldığında 5 kat daha fazla bilgi tükettiğimizi gösteriyor. Bilgi tüketimin artışı markaların müşterilerine hızlı şekilde ulaşmalarını zorunlu kılıyor. Markalar farklılık yaratabilmek, tüketimde söz sahibi Z kuşağına ulaşabilmek, vermek istedikleri mesajı hikaye yoluyla anlatabilmek için emoji pazarlaması kullanıyor.
Emoji pazarlaması nasıl yapılır?
Emojiler; konuşmanın devamının sağlanabilmesi, eğlenceli etkileşim ve özel ifade biçimi oluşturmak için kullanılıyor. Markalar da emojilerin sağladığı bu avantajlardan ve en önemlisi kısalık ve netliklerinden faydalanıyor ve tüm dijital medya kanallarında, bültenler ve reklamlarında emojilere yer veriyor.
Emojiler, markalar ve tüketiciler arasındaki düşünce ve mesajları paylaşmanın en kısa yolu oluyor. Emoji pazarlaması, sosyal medyada ve SMS’lerde emoji kullanılmasıyla gerçekleştiriliyor.
Emojileri pazarlama stratejinize dahil etmek için şu stratejileri izlemelisiniz:
- Emojileri kullanıp kullanmayacağınıza karar vermeden önce hedef kitlenizi iyi tanıyın. Araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 11’i emoji kullanımını uygunsuz veya çocuksu buluyor.
- İçeriklerinizdeki emoji kullanımını sınırlı tutarak başlangıç yapabilirsiniz. Hedef kitlenizi emojiyle dolu içerik bombardımanına tutmanın bıkkınlığa ve aksi yönde bir tepkiye neden olabileceğini göz önünde bulundurun.
- Bazı emojiler farklı kültürlerde farklı anlamlara gelebiliyor. Emoji karakterlerinin anlamını ve ortak kullanımını belgeleyen bir emoji referans web sitesi olan Emojipedia’da inceleyin. İçinde yaşadığımız toplumun çeşitliliğini görmezden gelmeyin.
- Ciddi ve önemli bir konu olduğunda seçtiğiniz emojilere dikkat etmelisiniz. Örneğin, üzgün emojiler ciddi tavrınızı yansıtmayabilir.
Emoji pazarlamasına örnekler
Sadeliği ve eğlenceliği sayesinde güçlü bir sosyal medya pazarlama yöntemi sayılan emoji pazarlamasının pek çok başarılı örneği bulunuyor. İşte başarılı emoji pazarlaması örneklerinden bazıları:
- Dove-Buklelerinizi sevin
Güzellik ve özgüven konusunda sosyal mesajlar vermesiyle bilinen Dove, saçlarından memnun olmayıp düzleştirmeye çalışan kıvırcık saçlılar özelinde kendi emojilerini üretti. Dove markasının özel emoji uygulaması 928.000’den fazla indirildi.
- Dominos Pizza
Domino’s Pizza geliştirdiği bir uygulamayla sadece pizza emojisi kullanarak siparişi mümkün hâle getirmişti. Emoji ile sipariş konsepti Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde ödüle layık bulundu.
- Turkcell
Emojileri en etkili olarak kullanan markalardan biri Turkcell. Markanın Türkiye’nin iletişim ve teknoloji ihtiyaçlarına yönelik sunacağı yeniliklerin duyurusu için birkaç yıl önce yarattığı 6 farklı Emocan karakteri halen ekranlarda boy gösteriyor.