Günümüzde hastane randevusundan bankacılık işlemlerine eğitimden alışverişe pek çok alanda internet kullanılıyor. Bu durumun etkisiyle markalar hedef kitleye ulaşmak için bir dijital pazarlama yöntemi olan içerik pazarlama yönetimini kullanıyor. İçerik pazarlamada kullanılan yöntemlerden en etkilisi kurumsal blog içerikleri. Öyle ki yapılan araştırmalar insanların yüzde 77’sinin blog okuduğunu, markaların blog sayfaları sayesinde yüzde 80 oranında daha fazla trafik aldığını ve insanların yüzde 70’inin markaları içeriklerden tanıdığını gösteriyor. Bu durum markaların veya markalaşmak isteyenlerin kurumsal blog içerikleri üretimi konusuna önem vermesi gerektiğini gösteriyor.
Kurumların vitrin olarak kullandığı web sitelerinde blog kısmının mutlaka bulunduğu görülüyor. Blog içerikleri satışı artırmayı amaçlamakla birlikte bilgilendirmeyi de amaçlıyor. 350-450 kelime uzunluğunda yazılan kısa blog içerikleri kısa bilgiler vermeyi gerektiren alanlarda, 550-650 kelime uzunluğunda yazılan standart kurumsal blog içerikleri konuyu ayrıntılı olarak aktarmada, 850-950 kelime uzunluğunda yazılan uzun kurumsal blog içerikleri ise potansiyel müşterilere farklı değerler sunmaya olanak tanıyor. Blog içeriklerinin kurumlar için bu denli önem taşıması şu soruları gündeme getiriyor: Blog nasıl yazılır, kurumsal blog yazanlar nelere dikkat etmeli?
5N1K kuralı uygulayın
Bir planlama metodu olarak 5N1K kuralını blog yazılarında uygulayabilirsiniz. Ne, nerede, ne zaman, nasıl, neden, kim sorularına yanıt bulun ve konuya hakim olun. İçeriğin yayımlanacağı adresi inceleyin. Anahtar kelime, içeriğin dili, başlık sayısı gibi ayrıntıları öğrenmek için markanın brif metnini iyi okuyup anlayın.
Akıcılığa dikkat
Dijital içerik türü video da olsa yazılı içerik de olsa girişin etkileyici olması önem taşıyor. Okuyucunun ilk 10-20 saniyede yazının devamını okumak için istekli olmasını sağlamak gerekiyor. Örneğin, SEO nedir başlıklı bir blog içeriği için SEO kavramının tanımlamasını yaparak cümleye başlamak yerine önemi ve avantajlarına özet şeklinde değinebilirsiniz. Akıcılığın devam etmesi için kullanacağınız başlıkların ilgi çekici olmasına özen gösterin. Yazının başında şimdiki zaman dilimini kullandıysanız devamında da –yor şimdiki zaman ekini kullanın.
Farklı kaynaklar bulun
Blog yazım kralları arasında özellikle önem verilmesi gereken bir detay da farklı kaynaklardan yararlanılması. Tek bir web sitesinden aldığınız bilgileri kullanmak yerine farklı güvenilir kaynaklardan aldığınız bilgileri harmanlayarak özgün cümlelerle aktarın. İstatistikler okuyucunun ilgisini çekmeye yarayacağından bilgileri istatistiklerle zenginleştirebilirsiniz.
SEO uyumu için doğru kelimeler kullanın
Kaliteli içerik nedir sorusunun yanıtı çoğu kişi için yazım kurallarıdır ki bu elbette doğrudur; fakat yalnızca akıcı ve düzgün cümleler içeriğin kalitesi için belirleyici olmayacaktır. Kaliteli bir içerik SEO ile uyumlu olmalı. Bu nedenle kurumsal blog içerikleri için anahtar kelime kullanmak önem taşıyor. Anahtar kelime sayısının toplam kelime sayısının yüzde 2’si kadar olması gerekiyor. Elbette semantik kelimeler kullanmanın da görünürlüğü artırmada etkisi olacaktır.
Görsel kullanın
Blogunuzda videolara ve sesli araçlara yer verebilirsiniz. Video için uygun bir konu değilse görsel kullanmayı unutmayın. Görsellerin yazının okunması için teşvik edici olacağını göz önünde bulundurarak iyi bir görsel seçin. Kurumsal blog içerikleri görselleri için stok fotoğraf fotoğraf sitelerinden yararlanabilirsiniz. Okuyucunun ilgisini canlı tutmak ve sitede geçirilen süreyi arttırmak açısından yazı arasında da görsel kullanabilirsiniz.
Uzun yazılar yazın
İçerik üreticileri genellikle 300-700 kelime aralığında içerik üretiyor. Mobil cihaz kullanımının yaygınlığı düşünüldüğü bu durumun doğru bir yaklaşım olduğu söylenebilir. Kısa içerikleri okumak hem daha kolay ve hem de daha hızlı olabiliyor. Elbette iyi bir içerik üreticisinin bilgiyi anlatılmak isteneni yeterince aktardığına emin olduğu ölçüde kelime sayısını belirlemesi gerektiğini de söyleyebiliriz. İçerikteki kelime sayısını belirlerken reaksiyon alacak başarılı bir içerik hazırlamak için ne kadar zaman harcandığını ve hedef kitlenin profilini bilmek önem taşıyor. Bununla birlikte SEO için ideal içerik uzunluğu 1000-2000 kelime aralığı.
Okuyucuyu harekete geçirin
Bir e-ticaret sitesi blog içeriği söz konusuysa yazıyı sonlandırmadan önce hemen alın, fırsatı kaçırmayın gibi ‘call to action’ cümleleri kullanın.
En son bir defa okuyun
Blog yazısında olmazsa olmaz şeyler nelerdir sorusuna elbette yazım ve imla kurallarına uygunluk cevabını verebiliriz. Kurumsal blog içerikleri üreten bir dijital içerik üreticisinin yazım kurallarına aykırı yazı ortaya çıkarması beklenemez. Bununla birlikte kimi zaman gözden kaçan hatalar olabilir. Bu durumun önüne geçmek için yazıyı son bir defa yüksek sesle okuyarak hem imla hem akıcılık açısından yazıyı değerlendirmek önem taşıyor.