![marka hikayesi](https://layka.com.tr/wp-content/uploads/2020/05/marka-hikayesi.jpg)
Devamını okumak için sabırsızlandığınız bir kitabın veya bir sonraki bölümü merakla beklediğiniz bir dizinin sürükleyici olmasını sağlayan şey hikayenin güzel ve akıcı şekilde anlatılması. Marka olarak siz de hikayenizi anlatarak tüketicilerle aranızda böylesi bir bağ oluşturabilirsiniz. Her girişimin ve markanın bir hikayesi vardır. Hikayenizi hedef kitlenizle paylaşarak onlarla aranızda bir bağ oluşturabilirsiniz. Marka hikayesi nasıl yazılır sorusunun yanıtını arıyorsanız yazımızın devamını okumalısınız.
Geleneksel kampanyaların sosyal medya videolarının ortasında beliren on beş saniyelik reklamlara dönüştüğü, interaktif medyanın çeşitliliğinin arttığı dijital çağda potansiyel müşterilere ulaşmanın en yaratıcı yollarından biri hikaye anlatımı. Yapılan araştırmalar tüketicilerin yüzde 92’sinin markaların hikaye odaklı reklam yapmasını istediğini gösteriyor.
Marka hikayesi nedir?
Marka hikayesi nasıl yazılır sorusunun yanıtından önce marka hikayesini tanımlamak gerekiyor. Dünya üzerindeki en eski sanatlardan biri olan hikaye anlatma, pazarlamacıların gündeminde yer alıyor. Markaların hikayesi, markanın satışını yaptığı ürün ve hizmetten çok daha ötesini ifade ediyor. Marka hikaye anlatımı, ambalajdan kartvizit rengine çalışan personele kadar markanın öğesi olan her şeyi müşterilere yansıtmaya yardımcı oluyor. Marka hikayesi, markanın temeli gelecekteki büyümesi için bir strateji olarak düşünülmeli. İnsanların hikayelerine inandıkları markalara yakınlık duyarak bu markaları tercih listesinde öne alıyor. Dolayısıyla marka hikayesi oluşturmak sadık müşteri kitlesi oluşturma açısından büyük önem taşıyor.
Marka hikayesini nasıl yazmak gerekir?
Marka hikayenizi videolarınız, konuşmalarınız ve hatta iş planlarınız gibi farklı platformlarda kullanabilirsiniz. Hikayeyi oluştururken yalnızca bir defa yaratabileceğinizi göz önünde bulundurarak kişisel anektodları, motivasyonları aktarın. Marka hikayenizi oluştururken şu unsurlara dikkat etmelisiniz:
- Temel unsurları göz önünde bulundurun
Marka hikayenizi anlatırken karşınıza çıkan güçlükleri, inişlerinizi, çıkışlarınızı anlatın. İnsani yönlere odaklanıp hikayenizi kişiselleştirin. Bu sayede doğru hisleri uyandırarak kampanya başarınızı artırabilirsiniz.
- Bir taslak oluşturun
Marka hikayesi nasıl yazılır sorusunun asıl yanıtı bu maddede saklı. Amacı duygulara hitap etmek olan hikaye anlatımında bir taslak üzerinden hareket edin. Etkileyici bir girişin ardından tüketicilerin hemen algılayabilecekleri bilgi ve özellikleri sunun. Ardından eyleme çağrı ifadesi kullanın.
- Görsellerden yararlanın
Tek bir görselle, 1000 kelimeyi anlatabileceğinizi biliyor musunuz? İnsan unsurunu eklediğiniz görsellerle hikayenin daha aklıda kalıcı ve ilgi çekici olmasını sağlayabilirsiniz. Bu görseller bir toplantı / konferans, ürün lansmanına ilişkin veya takım arkadaşlarınızın ofisteki fotoğraflar olabilir.
- İnsanlara odaklanın
Hikayeyi kişiselleştirebilmek ve içselleştirme imkanını artırmak açısından insanların yaşadıkları sorunları ve sizin ürününüzün veya hizmetinizin bu sorunları nasıl çözdüğünden bahsetmeniz önem taşıyor. Bu noktada tüketicilerin yaşadıkları sorunları öne çıkartabilirsiniz.
- Hikayenizi okunabilir kılın
Marka hikayesini yazılı olarak sunacaksanız kullandığınız dil, noktalama işaretleri ve imla ve okuma hızına özen göstermelisiniz. Bu sayede sürekliliği koruyabilirsiniz. Görsel ve video hikaye anlatımında ise ses tonu, yüz ifadeleri, göz teması ve duraklamalar önemli rol oynuyor.